Home Ogólnie A teraz będziesz siedzieć i patrzeć czyli prawie jak Mechaniczna Pomarańcza

A teraz będziesz siedzieć i patrzeć czyli prawie jak Mechaniczna Pomarańcza

autor Zwierz

Hej

Jak może pamięta­cie w filmie Mechan­icz­na Pomarańcza bohat­era w ramach resoc­jal­iza­cji katowano 9 sym­fonią Beethove­na. Biedakowi nie wyszło to na dobre. Zwierz po częś­ci go rozu­mie gdy siedzi w kinie czeka­jąc na film i chcąc nie chcąc musi oglą­dać reklamy na które wcale nie ma ochoty ale przed którym abso­lut­nie uciec nie sposób. Ale po kolei.
 Gdy zwierz dziecię­ciem jeszcze był przed filmem puszczano dwa rodza­je reklam — pier­wsze szły reklamy pro­duk­tów — dwie góra trzy — przy­go­towane spec­jal­nie dla kina. Nic takiego w telewiz­ji nie moż­na było obe­jrzeć więc stanow­iły przy­jem­ną odmi­anę. Potem zaś następowały trail­ery i tu zwierz podob­nie jak zapewne nie jeden widz mógł je oglą­dać w dowol­nych iloś­ci­ach ( są filmy z których zde­cy­dowanie najlep­szy jest trail­er). Co więcej inaczej niż to dziś jest w zwycza­ju ludzie raczej te reklamy oglą­dali zami­ast wchodz­ić i robić zamieszanie gdy rozpoczy­nał się już film. 
Jed­nak w ostat­nich lat­ach reklamy zmieniły się i to drasty­cznie zamieni­a­jąc owe wcale nie takie straszne acz konieczne pre­ludi­um do pokazu w czys­tą mękę. Przede wszys­tkim reklamy w niek­tórych kinach trwa­ją dziś 20 min­ut — spec­jal­izu­je się w tym zwłaszcza mul­ti­ki­no które chy­ba chce w ten sposób wygo­nić potenc­jal­nego widza po kubełek pop­cor­nu byle by tylko nie oglą­dać kole­jnej par­tii reklam. Co więcej w kicha pojaw­iły się reklamy znane z telewiz­ji. Te zaś jakoś dzi­wnie nie chcą się skom­ponować z sytu­acją oglą­dana fil­mu — widz właśnie przyszedł na ciężkie mor­do­bi­cie trzy a tu z ekranu ataku­je go proszek do pra­nia, mydło Dove i dyskom­fort traw­i­en­ny. Oczy­wiś­cie oprócz tego bloku który przy­pom­i­na Pol­satowskie reklamy z cza­sów gdy człowiek potrafił zapom­nieć co tak właś­ci­wie oglą­da — tyle bowiem trwały- puszcza się trail­ery. Te na całe szczęś­cie nadal są fajne choć od cza­su kiedy moż­na je obe­jrzeć w internecie utraciły nieco uroku — no ale nie wszyscy kom­pul­sy­wnie oglą­da­ją trail­ery na stron­ie Apple. I tak po dwudzi­es­tu min­u­tach kiedy człowiek jest już aut­en­ty­cznie zmęc­zony zaczy­na się film — i wierz­cie lub nie zwier­zowi zdarzyło się ze dwa razy zapom­nieć w cza­sie tego reklam­owego potopu na co właś­ci­wie do kina przyszedł.
         O ile jeszcze reklamy kinowe wyda­ją się koniecznoś­cią ( choć ciekawe — w lat­ach 30 pisano o rekla­mach kinowych że pub­licznoś­ci ich nie słucha i siedzi nudząc się kosz­marnie. 80 lat później i właś­ci­ciele kin niczego się nie nauczyli) o tyle zwierza do pasji doprowadza­ją reklamy na DVD ( zwierz o tym wspom­i­nał ale uznał że to tem­at na więk­sze narzeka­nia). Oto wczo­raj obe­jrzał sobie wiec­zorem “Pokutę” ( recen­z­ja na drugim blogu zwierza) ale zan­im doszedł do menu musi­ał — dowiedzieć się kto spon­sorował wydanie DVD ( jed­na fir­ma już nie ist­nieje), zostać pouc­zonym że nie powinien kupować pirac­kich płyt tak jak kraść tore­bek ( idio­ty­czne prze­cież ewident­nie sko­ro zwierz oglą­da ten przekaz to kupił legal­ną płytę a sko­ro kupił legal­ną płytę to czemu nikt go nie pok­lepie po głowie tylko wszyscy na niego krzy­czą) oraz zwias­tun ” Elż­bi­eta: Zło­ty Wiek” fil­mu który zwierz już widzi­ał, a nawet kupił z nim DVD ( nie żeby to był dobry film ale zwierz nie lubi jak ma pier­wszą część bez drugiej) — inny­mi słowy przez 10 min­ut zawracano mu zupełnie niepotrzeb­nie głowę bez możli­woś­ci przyspieszenia czy odpuszczenia sobie reklam. 
         To doprowadza zwierza do wcale nie pop­kul­tur­al­nej furii. Nie po to zwierz płaci ciężkie pieniądze na płytę by potem nie być jej pełnym panem. Sko­ro coś jest na pły­cie zwierz powinien móc to przyśpieszyć — nawet jeśli nie za pier­wszym razem to za 100 — w każdym razie w dowol­nym momen­cie owych 50 lat na które potenc­jal­nie ma mu star­czyć pły­ta. Z resztą zwierz zas­tanaw­ia się czy ktoś w ogóle myśli jak zniechę­ca­ją­ca do pro­duk­tu jest konieczność oglą­da­nia jego reklamy dziesiąt­ki razy ( sko­ro ma się płytę z filmem to chy­ba znaczy że chce się go obe­jrzeć więcej  niż raz) nawet wtedy gdy dawno już nie ma go na półkach. 
        Wyda­je się jed­nak że owa wiz­ja klien­ta po pros­tu wychodzącego z poko­ju na czas obow­iązkowej reklamy niko­go nie zniechę­ca. Bądź co bądź żyje­my w świecie gdzie wszys­tko wszyscy chcą zareklam­ować. I tylko zwierz co raz bardziej rozu­mie bied­nego bohat­era Mechan­icznej Pomarańczy którego dźwięk niek­tórych reklam doprowadzał do sza­leńst­wa — sam zwierz kiedy słyszy tak­ty kilku nie dają­cych się przewinąć reklam zaczy­na czuć że obłęd jest blisko.
Ps: Pani Recy­dy­wa poprosiła o nowe recen­z­je na 379 i więcej ( ter­az to już znacznie więcej) więc zwierz postara się jakoś reak­ty­wować dzi­ałal­ność recenzyjno-impresyjną.
0 komentarz
0

Powiązane wpisy

judi bola judi bola resmi terpercaya Slot Online Indonesia bdslot
slot
slot online
slot gacor
Situs sbobet resmi terpercaya. Daftar situs slot online gacor resmi terbaik. Agen situs judi bola resmi terpercaya. Situs idn poker online resmi. Agen situs idn poker online resmi terpercaya. Situs idn poker terpercaya.

Kunjungi Situs bandar bola online terpercaya dan terbesar se-Indonesia.

liga228 agen bola terbesar dan terpercaya yang menyediakan transaksi via deposit pulsa tanpa potongan.

situs idn poker terbesar di Indonesia.

List website idn poker terbaik. Daftar Nama Situs Judi Bola Resmi QQCuan
situs domino99 Indonesia https://probola.club/ Menyajikan live skor liga inggris
agen bola terpercaya bandar bola terbesar Slot online game slot terbaik agen slot online situs BandarQQ Online Agen judi bola terpercaya poker online