Home Ogólnie Tak śmiesznie że aż smutno czyli o co chodzi z tymi komikami

Tak śmiesznie że aż smutno czyli o co chodzi z tymi komikami

autor Zwierz

Hej

Zwierz wspom­ni­ał o tym kil­ka razy ale dopiero zain­tere­sowanie wazonu spraw­ił że zwierz zde­cy­dował się temu prob­le­mowi  zad­edykować pełną notkę. Chodzi o zjawisko jakim jest prze­chodze­nie aktorów kome­diowych do reper­tu­aru dra­maty­cznego. Otóż jak już zwierz kiedyś zauważył aktorzy kome­diowi okazu­ją się zaskaku­ją­co dobrzy w rolach dra­maty­cznych. I to im więk­szy­mi błaz­na­mi są na ekranie tym więk­szą głębię potrafią wydobyć ze swoich „poważnych” ról. Zwierz może bez zas­tanowienia podać kil­ka przykładów aktorów, którzy okaza­li się zaskaku­ją­co dobrzy w rolach poważnych. Np. Jim Car­rey który jako Ace Ven­ture był kre­tyńs­ki, w Masce bal­an­sował na grani­cy dobrego smaku zaś w Głupim i Głup­szym zostaw­ił ją dawno za sobą. Więk­szość widzów jakoś nie wyobrażała sobie by ten aktor z plas­ty­czną twarzą i skłon­noś­cią do gra­nia półgłówków mógł być dobrym aktorem dra­maty­cznym — a tu proszę Tru­man Show czy Zakochany bez Pamię­ci pokaza­ły że to jeden z lep­szych aktorów dra­maty­cznych jakich mamy. Nieco łatwiej było od komedii do dra­matu prze­jść Bil­lowi Mur­ray bo jako komik grał głównie poprzez zestaw­ie­nie spoko­ju i powa­gi z absur­dem sytu­acji — wystar­czyło jed­nak zmienić otocze­nie i tak Mur­ray stał się jed­nym z ciekawszych „nabytków” kina dra­maty­cznego tym cen­niejszym że  jego role zawsze są słod­ko-gorzkie i nie wiemy czy śmi­ać się czy płakać. Ciekawe że zazwyczaj to co najbardziej cen­imy w rolach dra­maty­cznych komików to właśnie ich wyważona sub­tel­ność  — Robin Williams który jako komik jest wulka­nem niespożytej energii w swoich rolach dra­maty­cznych gra zawsze ludzi nieco wyco­fanych ( choć nie mniej intere­su­ją­cych) oczy­wiś­cie w Sto­warzysze­niu Umarłych Poet­ów zachę­cał żar­li­wie swoich uczniów do ekspresji ale i tak wyglą­dał jak oaza spoko­ju w porów­na­niu z jego stand-upem. Podob­nie Will Far­rel gra­ją­cy zazwyczaj w dość obleśnych kome­di­ach w których roi się od dow­cipów na niskim poziomie był ide­al­ny jako prze­cięt­ny do granic absur­du człowiek w Stranger than Fic­tion Przykłady takich zmi­an wiz­erunku moż­na mnożyć — w dra­mat­ach poradz­iła sobie i Whoopi Gold­berg i Will Smith. Warto też przy­pom­nieć że najpop­u­larniejszego akto­ra w telewiz­ji czyli sarkasty­cznego Housa gra prze­cież Hugh Lau­rie znany głównie z ról kome­diowych. Oczy­wiś­cie nie zawsze pró­by są równie udane — cza­sem aktorzy po pros­tu się nie nada­ją — Chris Rock w filmie sen­sacyjnym wyglą­dał nie na miejs­cu, Jim Car­rey w psy­cho­log­icznym thrillerze po pros­tu śmieszył, zaś Adam San­dler w fil­mach bez charak­terysty­cznego poczu­cia humoru wyglą­da jak­by strasznie się męczył. Nie mniej udanych prze­jść ze strony kome­diową na dra­maty­czną jest bez porów­na­nia więcej niż udanych dróg od dra­matu do komedii. Oczy­wiś­cie — w telewiz­ji mamy Ale­ca Bald­wina czy Char­lie Sheena którzy po udanej kari­erze jako „poważni” aktorzy zde­cy­dowali się na emery­turę jako  komi­cy. Ale cały komizm ich kreacji pole­ga między inny­mi na tym że nie gra­ją jak komi­cy — bohater Bald­wina jest tak poważny że aż śmieszny zaś jedynym zadaniem aktorskim Sheena jest dodawanie złośli­wych komen­tarzy. Zwierz nie mówi że aktor dra­maty­czny nie może prze­jść cza­sem na stronę komedii ale nie budzi to takiego zach­wytu i uczu­cia odkrycia prawdzi­wego tal­en­tu — ostat­nio np. Robert DeNiro zagrał kil­ka ról kome­diowych i choć ludziom się spodobały to jed­nak wszyscy czu­je­my że to nie to samo co w Ojcu Chrzest­nym czy Wściekłym Byku ( poza tym czy nie śmieje­my się dlat­ego że widz­imy Ojca Chrzest­nego w roli kome­diowej a nie dlat­ego że to dobra rola? To kwes­t­ia warta rozważe­nia). Oczy­wiś­cie zwierz nie prag­nie przed wami odkryć że rozśmieszanie ludzi jest trud­niejsze od ich zas­mu­ca­nia. Ale odnosi wraże­nie że właśnie takie prze­jś­cia pokazu­ją nam ile tak naprawdę tal­en­tu wyma­ga bycie dobrym aktorem kome­diowym. Prob­lem pole­ga jed­nak na tym że szanu­je się bardziej aktorów dra­maty­cznych — to oni zgar­ni­a­ją nagrody i są uważani za „prawdzi­wych artys­tów”. Szko­da bo doświad­cze­nie pokazu­je że nie ma tu wielkiej różnicy.
Ps: Co ciekawe wielu bard­zo wielu komików cier­pi na depresję czy prob­le­my z uza­leżnieni­a­mi. Zwier­zowi wyda­je się to być dość oczy­wiste bo ludzie z dobrym wyczu­ciem kome­diowym są zazwyczaj inteligent­ni zaś ludzie inteligent­ni są zazwyczaj smut­ni. Nie mniej to prz­er­aża­jące jak bard­zo sprawdza się ta zasada.
0 komentarz
0

Powiązane wpisy

judi bola judi bola resmi terpercaya Slot Online Indonesia bdslot
slot
slot online
slot gacor
Situs sbobet resmi terpercaya. Daftar situs slot online gacor resmi terbaik. Agen situs judi bola resmi terpercaya. Situs idn poker online resmi. Agen situs idn poker online resmi terpercaya. Situs idn poker terpercaya.

Kunjungi Situs bandar bola online terpercaya dan terbesar se-Indonesia.

liga228 agen bola terbesar dan terpercaya yang menyediakan transaksi via deposit pulsa tanpa potongan.

situs idn poker terbesar di Indonesia.

List website idn poker terbaik. Daftar Nama Situs Judi Bola Resmi QQCuan
situs domino99 Indonesia https://probola.club/ Menyajikan live skor liga inggris
agen bola terpercaya bandar bola terbesar Slot online game slot terbaik agen slot online situs BandarQQ Online Agen judi bola terpercaya poker online