Home Ogólnie Polały się łzy me czyste, rzęsiste czyli najstarsza aktorska sztuczka

Polały się łzy me czyste, rzęsiste czyli najstarsza aktorska sztuczka

autor Zwierz

Hej

Pamięta­cie zwierza wpis o win­dach? Dziś będzie podob­nie — tylko, że zwierz będzie pisał o płaka­niu. Tak moi drodzy czytel­ni­cy jeśli jest coś co zwierz uzna­je za nie dającą się w żaden sposób pobić aktorską sztuczkę to umiejęt­ność płaka­nia na zawołanie. Oczy­wiś­cie zwierz wie, że ist­nieją spec­jalne kro­ple do oczu które powodu­ją ten efekt, ale ist­nieje wielu aktorów ( zwłaszcza tych dobrze wyk­sz­tał­conych w swoim fachu) którzy po pros­tu umieją płakać. Zwierz który nawet łzy jed­nej bez powodu uronić nie umie ( za to nie będzie ukry­wał, że wzrusza się jak głupi i płacze na wszys­tkim od roman­sid­eł po niek­tóre filmy sf nie mówiąc już o książkach) zawsze podzi­wiał to umiejęt­ność. Nie mniej aktorskie płakanie ma kil­ka kinowych odmi­an, oto kil­ka z nich:
1.) Ze łzą w jed­nym oku — ok to przykład który zwierz przy­tacza na początku bo to lekkie oszust­wo. Jak wszyscy wiemy nie da się płakać tylko z jed­nego oka. Co nie zmienia fak­tu, że uję­cie jed­nej łzy po woli spły­wa­jącej po policzku naszego bohat­era bądź bohater­ki niemal wpraw­ia twór­ców w ekstazę. Trze­ba tylko uważać — naukow­cy odkryli że ponoć to którym okiem płaczemy jako pier­wszym świad­czy o tym czy płaczemy ze szczęś­cia czy ze smutku. Tak więc trze­ba tylko wybrać dobre oko.
2.) Lek­ka mgieł­ka — och te wszys­tkie bohater­ki ( z rzad­ka bohaterowie) z lekko jedynie załza­w­iony­mi oczy­ma. U bohaterek moż­na zaob­ser­wować takie załza­w­ie­nie przy zaskaku­jącej licz­bie zbliżeń ale co ciekawe nigdy nie narusza ono ide­al­nie poma­lowanych oczu ( ogól­nie bohater­ki mają nieśmiertel­ny, żelazny i zmy­wa­ją­cy się nawet w wodzie mak­i­jaż — to jed­na ze sztuczek fil­mowych podob­nie jak buty na obcasach w których moż­na bie­gać w cza­sie Apokalip­sy). Nie mniej jest to znak, że tu właśnie nasza bohater­ka by się rozpłakała gdy­by była to czyn­ność nieco bardziej estetyczna.
3.) Dłoń, Ramię, Koszu­la — to rodzaj płaka­nia fil­mowego zde­cy­dowanie bardziej rozbu­dowany. Sce­na rozpocząć się powin­na pojaw­ie­niem się wiado­moś­ci najczęś­ciej złej. Wtedy to bohater/bohaterka rozsz­erza źrenice i : a.) kry­je twarz w dło­ni­ach b.) kry­je twarz w koszuli swego towarzysza/towarzyszki c.) kry­je twarz w jakimkol­wiek uczyn­nym ramie­niu. Ważne jest to, że dzię­ki temu gdy już ponown­ie na nas spo­jrzy widz­imy jedynie lekko zacz­er­wienione oczy bez całego nie este­ty­cznego płaka­nia ( waż­na jest chus­tecz­ka która zawsze pojawi się w dłoni — bohater/bohaterka będzie ją potem mię­tosić dla pod­kreśle­nia wrażli­woś­ci sceny).
4.) Taniec rozżale­nia — to sce­na zarez­er­wowana głównie dla mężczyzn i uwa­ga wys­tępu­ją­ca w dwóch wari­antach — może zacząć się od płaczu i prze­jść w gniew ( krzy­ki są doz­wolone najlepiej nie wyartykułowane), demolowanie poko­ju ( zawsze poszkodowana jest jakaś lam­pa) aż w końcu opamię­tanie. Co ciekawe moż­na ją też odrzu­cić i zacząć od spoko­ju, prze­jść przez gniew aż do łka­nia gdzieś w kącie zde­molowanego poko­ju. Ist­nieje też odmi­ana w której płacze się przed lus­trem i owocu­je ona zde­molowaniem łazienki.
5.) Rycze­nie his­teryczne — to z kolei płacz zarez­er­wowany dla aktorek — win­no się przy nim koniecznie bard­zo głośno zawodz­ić ( łzy są mniej ważne) mio­tać się i koniecznie ale to koniecznie próbować się wyr­wać ku czemuś przed czym pow­strzy­mu­ją nas inni bohaterowie próbu­ją­cy nas przytrzy­mać. Ważne jest tu odd­awanie wszel­kich emocji na raz i popadanie w czys­tą his­ter­ię nie mniej wciąż przy zachowa­niu pod­sta­wowej este­ty­ki. Co ciekawe męs­ka odmi­ana tej sce­ny to tzw. tak bard­zo cię kochałem a ty ter­az umierasz na polu bitwy w moich ramionach mój ty najlep­szy przy­ja­cielu. W sum­ie ele­men­ty są dokład­nie te same.
6.) Zabójczy Płacz — sce­na zarez­er­wowana dla wszys­t­kich posi­adaczy broni. Trzy­mamy kogoś na muszce i każąc mu się : a.) przyz­nać do popełnionej zbrod­ni b.) odpowiedzieć na ważne pytanie c.) zapewnić że nie zmarnował nam życia  zaczy­namy płakać by dać dowód na to, że zabi­cie go nie tylko zniszczy mu życie ale i nas wiele kosz­tu­je nie mniej sam jest sobie winien. Potem win­niśmy się osunąć na ziemię i łkać dalej nad włas­nym i cud­zym losem.
7.) Łzy zwycięst­wa - ponieważ ogól­nie zwierz nie za bard­zo wierzy w płakanie z radoś­ci ( to znaczy zwierz wie że to się ludziom zdarza ale jak zwierz łka to jedynie ze smutku lub wzruszeń) wrzu­ca tu wszys­tkie sce­ny w których łza pojaw­ia się w oku bohat­era chwilę po prze­bieg­nię­ciu mety, gdy głos łamie mu się pod koniec ważnego przemówienia i kiedy twardzi rodz­ice oglą­da­jąc swo­je dzieci w szkol­nym przed­staw­ie­niu rozu­mieją że zawsze je kochali i zupełnie bez powodu kaza­li im jeść owsiankę.
8.) Płakanie kome­diowe — poza znanym wszys­tkim rycze­niem bez łez ( nie wyma­ga­jmy za dużo od aktorów kome­diowych) płakanie kome­diowe obwarowane jest dużą iloś­cią komicznych ele­men­tów takich jak — koniecznie roz­mazany mak­i­jaż ( w najm­niej odpowied­nim momen­cie), zacz­er­wieniony nos i tona chus­teczek. Moż­na sobie poz­wolić na takie lekkie ode­jś­cie od este­ty­ki bo prze­cież zaraz wszys­tko dobrze się skończy.
9.) Kobi­eta w drugim poko­ju - jed­na z tych scen których zwierz nie lubi za bard­zo oglą­dać. To sce­na zarez­er­wowana dla matek i zdrad­zonych kobi­et. Po otrzy­ma­niu złej wiado­moś­ci należy zapewnić wszys­t­kich o  tym, że wszys­tko jest w najlep­szym porząd­ku. Udać się do poko­ju obok gdzie cicho należy uronić kil­ka łez ( najlep­sze do tego są łazien­ki) po czym wyjść i dzi­wnie rados­nym głosem poin­for­mować wszys­t­kich o tym, że jest w porządku. 
10.) Meto­da na ang­iel­skiego akto­ra — dobra to będzie drob­na złośli­wość zwierza ale ang­ielscy aktorzy płaczą inaczej niż ci z USA. Co tam względy este­ty­czne — jak człowiek płacze to płacze, trze­ba się zas­markać, lekko obślin­ić i ogól­nie wyglą­dać kosz­marnie nie este­ty­cznie. Po takim ogól­nym roz­maza­niu należy się skulić i najlepiej pozostać w stanie zbliżonym do kata­tonii aż do następ­nej sceny.
Ale tak na serio. Zobaczyć kogoś na ekranie kto płacze tak, że daje­my się zwieść że to naprawdę to w sum­ie skarb. Choć oczy­wiś­cie trze­ba sobie zadać pytanie jaka w tym przy­jem­ność oglą­dać taką rekon­strukcję bólu i smutku. W każdym razie naj­ciekawsze jest to ( przy­na­jm­niej zdaniem zwierza) jak łat­wo nam płakać razem z tymi nie ist­nieją­cy­mi ludź­mi. Zwierza zawsze fas­cynowało to, że te zupełnie nie realne opowieś­ci ( jak wszys­tkie opowieś­ci) wywołu­ją w nas zupełnie realne łzy. Wyda­je się, że w sum­ie jesteśmy łatwi do sterowa­nia. Wystar­czy posiąść tylko tą niesamow­itą sztuczkę jaką jest płakanie na zamówie­nie. Może to właśnie dlat­ego aktorom tyle płacą.
ps: Oczy­wiś­cie ostat­nio wzruszeń dostar­cza zwier­zowi Dok­tor Who — dlaczego nikt zwierza nie uprzedz­ił że to taki smut­ny serial.
0 komentarz
0

Powiązane wpisy

judi bola judi bola resmi terpercaya Slot Online Indonesia bdslot
slot
slot online
slot gacor
Situs sbobet resmi terpercaya. Daftar situs slot online gacor resmi terbaik. Agen situs judi bola resmi terpercaya. Situs idn poker online resmi. Agen situs idn poker online resmi terpercaya. Situs idn poker terpercaya.

Kunjungi Situs bandar bola online terpercaya dan terbesar se-Indonesia.

liga228 agen bola terbesar dan terpercaya yang menyediakan transaksi via deposit pulsa tanpa potongan.

situs idn poker terbesar di Indonesia.

List website idn poker terbaik. Daftar Nama Situs Judi Bola Resmi QQCuan
situs domino99 Indonesia https://probola.club/ Menyajikan live skor liga inggris
agen bola terpercaya bandar bola terbesar Slot online game slot terbaik agen slot online situs BandarQQ Online Agen judi bola terpercaya poker online