Home Ogólnie Razem Raźniej czyli flash mob w służbie popkultury

Razem Raźniej czyli flash mob w służbie popkultury

autor Zwierz

Hej

Na początek zwierz prag­nie was poin­for­mować że zagad­ka infor­ma­cji o czys­tej szy­bie ( udoku­men­towanej zdję­ciem wyko­nanym przez przemą­drą matkę zwierza) została wyjaśniona — to nalep­ka grupy Zaw­iera Zawartość która zaj­mu­je się wprowadzaniem absur­du do życia codzi­en­nego łodz­ian i jak widać także pasażerów pkp — jeśli chce­cie sobie obe­jrzeć inne prześmieszne nakle­j­ki ( ulu­biona zwierza ostrze­ga o tym że należy zachować w tramwa­ju czu­jność bo pasażer może nie być człowiekiem) — klikni­j­cie na ten link i prze­nieś­cie się w krainę absur­du.
Dziś na zwierzu będzie z resztą dużo klika­nia bo to ten wpis z gatunku — zwierz sam pokaza­ł­by wam z w internecie ale sko­ro nie może to przy­jem­niej da wam link. Otóż dziś zwierz musi napisać o dość ciekawym zjawisku jaki ostat­ni­mi cza­sy pojaw­ił się w naszej pop­kul­turze. I byna­jm­niej nie chodzi zwier­zowi o sam Flash Mob — czyli spon­tan­iczne skrzyknię­cie się od kilku do kilkudzisię­ciu czy kilkuset inter­nautów którzy spo­tyka­ją się w jed­nym meiejs­cu i np. wypa­tru­ją ufo, tańczą, śpiewa­ją czy w jakikol­wiek inny sosób wprowadza­ją ele­ment absur­du i zaskoczenia w życie codzi­enne mieszkańców miast. Flash moby pow­stały bowiem dan­wo i częs­to już o nich pisano. Tym co fas­cynu­je zwierza to prze­ję­cie tej spon­tan­icznej formy ludzkiego orga­ni­zowa­nia się przez reklamę. Otóż dość szy­bko zori­en­towano się że jeśli coś nie wywołu­je w ludzi­ach złych reakcji to właśnie flash moby — nawet teo­re­ty­cznie w miejs­cach w których ludzie chcieli by mieć spokój — na dwor­cach, lot­niskach czy zatłoc­zonych cen­tra­ch hand­lowych sponat­niczny flash mob ( to chy­ba tau­tolo­gia) wywołu­je wśród zebranych pozy­ty­wne emoc­je. Co więcej taka akc­ja reklam­owa choć niekiedy niesamowicie spek­taku­lar­na jest w sum­ie bard­zo tania — wystar­czy zachę­cić ludzi by pojaw­ili się w odpowied­nim miejs­cu w odpowied­nim cza­sie — przesłać im ewen­tu­al­nie słowa piosen­ki czy kro­ki tań­ca i pojaw­ić się na miejs­cu z kamerą. Moż­na mieć pewność że po kilku godz­i­nach nasz filmik pojawi się w internecie nie tylko w ofic­jal­nej wer­sji ale także w tysią­cach wer­sji z komórek które ludzie w naszych cza­sach już automaty­cznie wyciągją z kieszeni ilekroć widzą coś ciekawego. Co więcej jeśli nasza akc­ja będzie wystar­cza­ją­co spek­taku­lar­na to moż­na się spodziewać że powie o nas wiec­zorne wydanie lokalnych wiado­moś­ci ( jeśli nie kra­jowych czy nawet między­nar­o­dowych) zaś gaze­ty napiszą o tym wydarze­niu. Dobra ale jak do tego wprowadz­ić reklamę — otóż wystar­czy tu pole­gać na ludzkiej cieka­woś­ci. Sami najlepiej wiecie że ludzie lubią  wiedzieć co się właś­ci­wie dzieje i nie za bard­zo wierzą w przy­pad­ki. Wyko­rzysty­wanie Flash Mobu do celów reklam­owych do per­fekcji doprowadz­iła tele­fo­nia komórkowa T‑Mobile — orga­nizu­jąc kil­ka spek­taku­larnych Flash Mobów — ponieważ w tym przy­pad­ku obrazy lep­iej odd­a­ją fenomen niż słówa zwierz pozowli sobie na zamieszcze­nie kilku linków abyś­cie zobaczyli jak gnialne w swej pros­to­cie są te akc­je pro­mo­cyjne. Musi zaz­naczyć że wybiera tu trzy swo­je ulu­bione — zbiorowe ( na 13 tysię­cy osób) śpiewanie prze­bo­ju Beat­lesów, Syn­chro­ni­zowane tańce na dwor­cu kole­jowym i świetne pow­i­tanie na lot­nisku ( warto zwró­cić uwagę że w tym ostat­nim nie wyko­rzys­tano żad­nych instru­men­tów). Flash­mo­by jako ele­ment pro­mocji uwiel­bi­a­ją też stac­je telewiz­yjne — nie tak dawno w Rzymie emisję seri­alu Glee pro­mowowano śpiewem i tańcem w hand­lowym cen­trum mias­ta zaś w Antwer­pii tamte­jszą edy­cję idola zareklam­owano sko­or­dynowanym tańcem na dwor­cu kole­jowym. Reklam­owa siła flash mobu bierze się jed­nak nie tylko z nis­kich kosztów — jak moż­na wyczy­tać w komen­tarzach pod fil­ma­mi — ludzie lubią oglą­dać innych ludzi zbier­a­ją­cych się razem by zro­bić coś spon­tan­icznego, miłego i śmiesznego — mamy bowiem ( co nie jest żad­ną nowoś­cią) głęboko zako­rzenione instynk­ty stadne a także skłon­ność do wzruszeń gdy okazu­je się ze nasze sta­do jest skłonne nie tylko do dzi­ałań podłych i nien­aw­ist­nych ale także rados­nych i sym­pa­ty­cznych. Z resztą mało kto oglą­da­jąc tego typu filmy nie pomyśli do czego zdol­ni są ludzie jeśli tylko zbiorą się razem. Trze­ba być jed­nak zwierzem ( a może mieć tylko zwier­zową pode­jr­zli­wość) by zdać sobie pytanie do jakiego stop­nia te reklam­owe flash moby sa prawdzi­we. Zdaniem zwierza o ile olbrzymia ilość takich spon­tan­icznych akcji rzeczy­wiś­cie wyglą­da podob­nie to jed­nak te za który­mi sto­ją wielkie firmy są bardziej umiejęt­nie wyreży­serowanym spek­tak­lem niż tym czym flash moby były w założe­niu czyli właśnie czymś zupełnie nie spodziewanym. Zwłaszcza filmik z lot­niska który zwierza bawi i wzrusza każe mu się zas­tanow­ić czy rzeczy­wiś­cie na londyńskim lot­nisku moż­na by było wybuch­nąć takim zbiorowym śpiewem bez naty­ch­mi­as­towego pojaw­ienia się wściekłej ochrony wyprowadza­jącej zakuł­ca­ją­cy­cjh spokój potenc­jal­nych ter­ro­rys­tów na pob­lis­ki prak­ing. Z resztą teatral­iza­c­ja flash mobów zaszła tak daleko, że zatoczyła pełne koło. Oto niedawno pojaw­iła się w Polsce rekla­ma Hel­leny która była filmikiem nakrę­conym od początku do koń­ca w sposób wyreży­serowany ale uda­ją­ca flash mob — inny­mi słowy coś co miało być niespodziewane i spon­tan­iczne zosta­je na potrze­by reklamy zagrne by udawać niespodziewane i spon­tan­iczne. Co więcej aby jeszcze bardziej upodob­nić przed­staw­ie­nie do i tak wyreży­serowanej rzeczy­wis­toś­ci dodano do niego ode­grane reakc­je wid­owni. Dobra czy jesteś­cie jeszcze ze zwierzem? Czy podob­nie jak on wyczuwa­cie tu ros­ną­cy wykres para­noi?
Wszys­tkie te rozważa­nia wynika­ją z fak­tu ciągłego zadzi­we­nia zwierza łat­woś­cią z jaką współczes­na kul­tura pop­u­lar­na szy­bko i sprawnie adp­tu­je to wszys­tko co od niej nieza­leżne pow­sta­jące odd­ol­nie i spraw­ie­nie prz­er­abia to na włas­ny pro­dukt oczy­wiś­cie lep­szy ( żaden pry­wat­ny flash­mob nie zbierze 13 tys ludzi na Trafal­gar Squaare) ale pozbaw­iony tego elem­tu zaskoczenia jaki ma orginał. W takim zestaw­ie­niu orginał najczęś­ciej szczeźnie lub zostanie całkowicie utożsamiony z jego komer­cyjną prz­eróbką. Jakkol­wiek nie pop­kul­tur­al­nie by to brzmi­ało zwierz nie do koń­ca wie co ma o tym sądz­ić- odnosi bowiem wraże­nie że coś jed­nak na tym tracimy. Żeby jed­nak nie było że zwierz jest dziś w nas­tro­jach sno­bisty­cznych ( był wczo­raj co praw­da na kon­cer­cie ale do dziś powin­no mu już prze­jść) — otóż musi­cie wiedzieć że abso­lut­nie uwiel­bia on flash moby , w tym te pro­fesjon­alne  — jedyną z ulu­bionych akcji zwierza jest inic­jaty­wa wprowadza­nia muzy­ki klasy­cznej w życie ludzi z zaskoczenia — i tak właśnie zro­biono w październiku zeszłego roku kiedy w cen­trum hand­lowym Mar­cy’s w Filadelfii gdzie zna­j­du­ją się jedne z najwięk­szych organów na świecie ( zwierz był zaskoc­zony tą infor­ma­cją bo czego jak czego ale w sklepie człowiek organów się nie spodziewa) nagle zaczę­to śpiewać frag­ment ” Mes­jasza” Hend­la   - jest to flash mob o tyle ciekawy że śpiewa­cy nie stali w jed­nym miejs­cu ale pomiędzy kupu­ją­cy­mi nie ujaw­ni­a­jąc się zbyt­nio co spraw­ia że zdzi­wie­nie na twarzach kupu­ją­cych jest jeszcze więk­sze bo nie mają poję­cia ( w pier­wszej chwili ) skąd wydoby­wa się głos ( zwierz zapewne dostał­by zawału gdy­by nagle w sklepie usłyszał aniel­skie chóry ale to zwierz). Takie flash moby mimo że nie mają w sobie nic ama­torskiego są niezwyk­le przy­datne — zdaniem zwierza więk­szość kupu­ją­cych tego dnia co jak co ale ten utwór sobie raczej przys­woi. Jaki jest więc morał z dzisiejszego wpisu? Zdaniem zwierza dość prosty — nic co człowiek wymyśli choć­by nie wiado­mo jak odd­olne i spon­tan­iczne nie było zostanie wcześniej czy później wchłonięte i prze­r­o­bione przez kul­turę. Pozy­ty­wny ele­ment jest taki że jeśli nie jesteś twór­cą ale odbior­cą ( i nie masz nad­miernej skłon­noś­ci do kry­ty­cznego myśle­nia o wszys­tkim co cię otacza) to nie musisz się prze­j­mować. Bo nieza­leżnie czy muzy­cy przys­zli sami, czy ktoś im zapłacił i czy pod koniec filmiku wyświ­etli się logo oper­a­to­ra linii komórkowych będziesz baw­ił się dokład­nie tak samo. 

Ps: Dziś piątek więc zwierz musi dorzu­cić choć jed­no słowo narzeka­nia na recen­z­je w CJG — dziś recen­zent fil­mu “Sex Sto­ry” skarży się że pomi­mo wyzy­wa­jącego tytuły film jest mało wyzy­wa­ją­cy — zwierz pyta jak trudne jest sprawdze­nie że w orginale film ma tytuł ” No strings Attached” ( lużne tłu­macze­nie Bez zobow­iązań) co nigdzie nie sugeru­je niczego pikant­nego? Serio moż­na być nawinym wzglę­dem dzi­ałań dys­try­b­u­torów kiedy jest się widzem ale kry­tyk powinien zawsze zachowywać czujność.

0 komentarz
0

Powiązane wpisy

judi bola judi bola resmi terpercaya Slot Online Indonesia bdslot
slot
slot online
slot gacor
Situs sbobet resmi terpercaya. Daftar situs slot online gacor resmi terbaik. Agen situs judi bola resmi terpercaya. Situs idn poker online resmi. Agen situs idn poker online resmi terpercaya. Situs idn poker terpercaya.

Kunjungi Situs bandar bola online terpercaya dan terbesar se-Indonesia.

liga228 agen bola terbesar dan terpercaya yang menyediakan transaksi via deposit pulsa tanpa potongan.

situs idn poker terbesar di Indonesia.

List website idn poker terbaik. Daftar Nama Situs Judi Bola Resmi QQCuan
situs domino99 Indonesia https://probola.club/ Menyajikan live skor liga inggris
agen bola terpercaya bandar bola terbesar Slot online game slot terbaik agen slot online situs BandarQQ Online Agen judi bola terpercaya poker online