Home Nagrody/Imprezy Czego nauczyły nas Nagrody Akademii czyli Zwierz i Oscary 2019

Czego nauczyły nas Nagrody Akademii czyli Zwierz i Oscary 2019

autor Zwierz

Oscarowa noc przyszła, rozbłysła i przeszła do his­torii. Dla wielu osób ten wieczór mógł być pewnym zaskocze­niem, dla innych dowo­dem na to, że oglą­da­jąc roz­danie nagród Akademii nie ma wiele miejs­ca na niespodzian­ki.  Patrząc na wczo­ra­jszą noc mogę jed­nak powiedzieć, że się kilku rzeczy nauczyliśmy. Niek­tóre były miłe, niek­tóre przewidy­walne a nad niek­tóry­mi będziemy musieli się jeszcze zastanowić.

Nauczyliśmy się, że prowadzą­cy nie jest abso­lut­nie konieczny – wiel­ka dyskus­ja jaka trwała przed roz­daniem nagród toczyła się wokół braku prowadzącego. Początkowo galę miał prowadz­ić Kevin Hart ale po kon­trow­er­sji zrezyg­nował i Akademia nie znalazła zastępst­wa. Poradz­iła sobie w sposób który zwierz trochę przewidzi­ał wcześniej (i chy­ba ma to na taśmie). Na początku pojaw­iło się Queen z Adamem Lam­bertem. To jest jakieś rozwiązanie na brak prowadzącego ale dość krótkoter­mi­nowe. Chy­ba że co roku będzie się nomi­nowało filmy muzy­czne z taką iloś­cią hitów, które wszyscy zna­ją. Cóż Rock­et­man może jeszcze trafić do listy filmów nomi­nowanych przez Akademię, ale potem może być pewien prob­lem. Drugim rozwiązaniem na które zde­cy­dowała się Akademia było wyko­rzys­tanie tal­en­tów prowadzą­cych – Melis­sa McCarthy w stro­ju z kró­lika­mi okaza­ła się doskon­ałym prz­ery­wnikiem pokazu­ją­cym, że nie potrze­ba dow­cip­nego dia­logu jeśli człowiek ma kukiełkę w ksz­tał­cie słod­kiego królicz­ka. Ludzie to jed­nak proste isto­ty. Ale tak serio to Zwierz wciąż jest przeko­nany, że gdy­by w przyszłym roku Akademia zde­cy­dowała się na prowadzącego to wciąż – Trevor Noah (który zapowiadał jeden z filmów na gali) doskonale się nada­je. Nie mniej po całej gali moż­na powiedzieć – to zaskaku­jące jak bard­zo nie brakowało nam tego prowadzącego, i jak bard­zo nie przeszkadza nam fakt że Julia Roberts w przepięknej różowej sukni powie że już czas iść do domu.

 

W tym roku było dużo jas­nych i żywych kolorów. Co mi się bard­zo podo­ba. Ogól­nie obsa­da Bajecznie Bogatych Ajaztów czyni w ostat­nim sezonie Czer­wony Dywan dużo piękniejszym. Con­stance Wu arrives on the red car­pet of The 91st Oscars® at the Dol­by® The­atre in Hol­ly­wood, CA on Sun­day, Feb­ru­ary 24, 2019.

 

Nauczyliśmy się, że piosen­ki na Oscarach mają sens pod warunk­iem, że nie chodzi o piosenkę – jak co roku dyskus­ja o piosenkach na Oscarach podzieliła wiel­bi­cieli uroczys­toś­ci. Niek­tórzy rozu­mieli decyzję Akademii by nieco przy­ciąć wys­tępy muzy­czne, inni zwracali uwagę, że to nie jest grzeczne odśpiewać tylko trzy z pię­ciu nomi­nowanych piosenek. Jed­nak nieza­leżnie od tego ile piosenek zostało ostate­cznie wyko­nanych – nie ma wąt­pli­woś­ci, że najwięk­szą uwagę wid­owni przy­ciągnęło wyko­nanie Shal­low przez Bradley’a Coopera i Lady Gagę. Zwierz nie przeczy, że jest to do pewnego stop­nia abso­lutne mis­tr­zost­wo w reży­serii emocji. Zwierz oglą­da­jąc ich wys­tęp ale także patrząc na reakc­je widzów miał bard­zo duże sko­jarze­nie z… wys­tępem łyżwiarzy fig­urowych. Wid­zowie którzy oglą­da­ją łyżwiarzy fig­urowych po raz pier­wszy – zwłaszcza w parach tanecznych, są przeko­nani że widza na lodzie same prawdzi­we pary – tyle jest w tym emocji, spo­jrzeń i gestów. Trochę tak samo było z Shal­low – Zwierz wierzy, że Lady Gaga i Bradley Coop­er zostali przy­jaciół­mi na całe życie, ale to co widzieliśmy między nimi na sce­nie to bard­zo ład­nie zagrane emoc­je dwój­ki pro­fesjon­al­istów. Ostate­cznie jak zawsze – nikt na Oscarach nie śpiewał zupełnie czys­to a nagro­da poszła do Shal­low co nie dzi­wi. Są pewne rzeczy pewne  na zie­mi – to, że Shal­low musi­ało dostać Oscara za najlep­szą piosenkę i to, że Lady Gaga popłacze się ją odbierając.

 

Dużo było w tym roku takich lśnią­cych, met­al­icznych sukienek. Emil­ia Clarke w pięknie wyglą­dała i chy­ba przy­pad­kowo ład­nie zgry­wała się kolorysty­cznie z Jasonem Mamoa. Emil­ia Clarke arrives on the red car­pet of The 91st Oscars® at the Dol­by® The­atre in Hol­ly­wood, CA on Sun­day, Feb­ru­ary 24, 2019.

 

Nauczyliśmy się, że wszys­tkie nagrody powin­ny trafi­ać do bry­tyjs­kich aktorek – Zwierz oglą­dał Oscary w całkiem pro­fesjon­al­nym towarzys­t­wie dzi­en­nikarzy, którzy przez więk­szość gali pozostawali spoko­jni i przyj­mowali decyz­je Akademii bez więk­szych emocji. Ale nie w momen­cie kiedy Oscara dostała Olivia Col­man i wszyscy zaczęli klaskać i się cieszyć. Jest wiele powodów do tego szczęś­cia. Rola Olivii była doskon­ała. Olivia jest doskon­ała. Ale wisienką na tro­cie była jej prze­mowa. Było w niej wszys­tko na co czeka­ją wid­zowie przed telewiz­o­ra­mi. Był bry­tyjs­ki dys­tans i niedowierzanie, które brzmi­ało prawdzi­wie. Było poczu­cie humoru, które spraw­iło, że wszyscy mieliśmy uczu­cie jak­byśmy znali Olivię od lat. Były przebit­ki na łzy – nie męża ale reży­sera, bo Yor­gos Lan­thi­mos aut­en­ty­cznie się popłakał. Były naprawdę miłe słowa skierowane do rodziny. No i zdanie, które jest jed­nym z tych które się potem trzy­ma w pamię­ci, kiedy Olivia powiedzi­ała, że była kiedyś sprzą­taczką, i lubiła tą pracę ale woli dostać Oscara. Bo nie ukry­wa­jmy cała ta prze­mowa miała ducha człowieka który spodziewał się w życiu wiele ale fakt że ma w ręku Oscara jest dla niej bard­zo zabawny. Ogól­nie to był ten moment który spraw­ił, że czułam najwięk­szą radość. Śledzę kari­erę aktor­ki od lat i nie mogę się nacieszyć, że Hol­ly­wood ją dostrzegło i doceniło. I tak jest mi smut­no że Glenn Close nie dostała tego niesamowicie zasłużonego Oscara, ale jeśli ktoś miał jej zabrać stat­uetkę to niech to będzie Olivia.

 

Dlaczego nikt tego nie wymyślił wcześniej? Suk­nia Balowa połąc­zona ze smokingiem była najlep­szą kreacją wiec­zoru. Bil­ly Porter niewąt­pli­wie rozbił bank. Bil­ly Porter arrives on the red car­pet of The 91st Oscars® at the Dol­by® The­atre in Hol­ly­wood, CA on Sun­day, Feb­ru­ary 24, 2019.

 

Nauczyliśmy się, że graw­itac­ja nie oszczędza Oscarowych aktorów – Rami Malek po zdoby­ciu Oscara, jak poda­ją media trochę spadł ze sce­ny – co wyma­gało pomo­cy medy­cznej. Jed­nak zan­im Malek się potknął mógł podz­iękować za Oscara za rolę pier­ws­zo­planową. Nie będę ukry­wać – Bohemi­an Raph­sody mi się nie podobało. Jed­nak nie będę narzekać na zwycięst­wo Male­ka. Z wielu powodów. Po pier­wsze – to była wyma­ga­ją­ca rola, i przyz­nam szcz­erze – mam wąt­pli­wość, czy jakikol­wiek aktor nie został­by oskarżony o proste naślad­own­ict­wo Fred­diego Mer­curego. Ogól­nie granie Fred­diego Mer­curego brz­mi jak prz­er­aża­jące zadanie – mało było bardziej charyz­maty­cznych, i charak­terysty­cznych postaci w his­torii kul­tu­ry pop­u­larnej. Po drugie – nagro­da dla Male­ka to olbrzy­mi krok w reprezen­tacji wśród nagrod­zonych aktorów. Malek potomek egip­s­kich emi­grantów jest  jed­nym z bard­zo nielicznych aktorów, z korzeni­a­mi z bliskiego wschodu których dostrzegła Akademia. Po trze­cie – Malek naprawdę ład­nie dziękował, plus Zwierz uwiel­bia roman­ty­czne his­to­rie, a w mowie znalazło się też miejsce dla jego nowej dziew­czyny Lucy Boyn­ton, która grała jego dziew­czynę w Bohemi­an Rhap­sody a Zwierz lubi roman­ty­czne his­to­rie. Ogól­nie to kole­jny aktor którego Zwierz śledzi od jego kari­ery telewiz­yjnej i cieszy się, że udało mu się prze­jść do świa­ta wielkiego kina.

 

 

 

Melis­sa MCCarthy chy­ba z góry uznała że nie wygra, bo przyszła w spod­ni­ach. Ale najbardziej mi zaim­ponowała na imprezie Van­i­ty Fair gdzie pojaw­iła się w ele­ganckim dresiku. I to rozu­miem! Oscar® nom­i­nee Melis­sa McCarthy arrives on the red car­pet of The 91st Oscars® at the Dol­by® The­atre in Hol­ly­wood, CA on Sun­day, Feb­ru­ary 24, 2019.

Nauczyliśmy się jak blisko jest finał sezonu do stat­uet­ki Oscara —  Maher­sha­la Ali miał 24.02 dzień niesły­chanie ważny – wid­zowie telewiz­yjni mogli się zde­cy­dować – czy oglą­da­ją finał trze­ciego sezonu True Detec­tive z aktorem w roli głównej, czy oglą­da­ją jak, jako pier­wszy czarnoskóry aktor, odbiera drugiego Oscara za rolę dru­go­planową w Green Book. To zbliże­nie dat i przestrzeni w których pojaw­ia się aktor pokazu­je nam dobit­nie, że dziś Hol­ly­wood nie tyle stępu­je do telewiz­ji co właś­ci­wie w niej miesz­ka, zaś wid­zowie pewnie lep­iej kojarzą zwycięzców z seri­ali niż z filmów. To pro­ces który zachodzi od lat ale w tym roku ta decyz­ja – gdzie chce­my oglą­dać Alego – na cer­e­monii Oscarów, cele­bru­jącej kari­erę fil­mowa, czy w seri­alu HBO wyda­je się bard­zo symp­to­maty­cz­na. Ostate­cznie jed­nak nieza­leżnie na co się zde­cy­dowal­iśmy nie ma wąt­pli­woś­ci że Maher­sha­la Ali to jeden z tych aktorów którzy nagle pojaw­ia­ją się na liś­cie najbardziej gorą­cych nazwisk w fab­ryce snów i potem raczej nie zawodzą. Plus sko­ro mówimy o reprezen­tacji – Maher­sha­la wciąż należy do wąskiej grupy nagrod­zonych Oscarem muzuł­manów. Zresztą aku­rat telewiz­yjne wys­tępy nagrod­zonych gwiazd mogą być w tym roku trochę moty­wem prze­wod­nim bo i Rami Malek jest najbardziej znany z Mr. Robot a Olivia Col­man w tygod­niu,  w którym ogłaszano nom­i­nac­je grała dru­go­planową rolę w Nędznikach BBC.

 

Gem­ma Chan wyglą­dała by pięknie nawet w worku. A w tej różowej (kolor wiec­zoru!) sukni wyglą­dała genial­nie! Gem­ma Chan arrives on the red car­pet of The 91st Oscars® at the Dol­by® The­atre in Hol­ly­wood, CA on Sun­day, Feb­ru­ary 24, 2019.

 

Nauczyliśmy się, że dobry research popła­ca – nagrody dla Czarnej Pan­tery – za muzykę, deko­rac­je i kostiumy, to tak naprawdę nagrody za niesamowite przy­go­towanie twór­ców fil­mu. Wszyscy spędzili sporo cza­su bada­jąc kul­tu­ry afrykańskiego kon­ty­nen­tu tak by znalazły swo­je odzwier­ciedle­nie w stro­jach, przestrzeni­ach i brzmie­niu fil­mu. Dla widza europe­jskiego może się to wydać zadanie mało ciekawe, albo w ogóle mało znaczące. Jed­nak biorąc pod uwagę jak zwyk­le bez sza­cunku i po macosze­mu są trak­towane przed­staw­ienia kul­tu­ry afrykańskiej w fil­mach i seri­alach pop­u­larnych, mamy tu do czynienia ze zjawiskiem bard­zo ważnym i warty doce­nienia. To między inny­mi ta stwor­zona  z sza­cunkiem kreac­ja świa­ta spraw­iła, że film cieszył się taką pop­u­larnoś­cią i dał wid­zom punkt wyjś­cia do szuka­nia infor­ma­cji o kul­tur­ach różnych afrykańs­kich państw, plemion i grup etnicznych. Po przyz­na­niu Oscara za deko­rac­je pojaw­iły się głosy że pewnie zostały one wygen­erowane kom­put­erowo. Co oczy­wiś­cie jest bzdurą, część kreacji świa­ta w przy­pad­ku Czarnej Pan­tery pochodzi z kom­put­era ale nadal bohaterowie porusza­ją się po przestrzeni­ach zbu­dowanych w formie trady­cyjnych dekoracji.

 

 

Glenn Close chy­ba chci­ała upodob­nić się do Oscara. Nagrody nieste­ty nie dostała, ale wyglą­dała naprawdę królewsko. Glenn Close, Oscar® nom­i­nee, arrives on the red car­pet of The 91st Oscars® at the Dol­by® The­atre in Hol­ly­wood, CA on Sun­day, Feb­ru­ary 24, 2019.

 

Nauczyliśmy się, że Meksyk jest bliżej Stanów niż Pol­s­ka – Zim­na Woj­na nie wygrała w żad­nej z nomi­nowanych kat­e­gorii ale nie ukry­wa­jmy – moż­na się było tego spodziewać. Nieza­leżnie od uczuć patri­o­ty­cznych, czy oso­bis­tej sym­pa­tii do fil­mu Paw­likowskiego, Roma Cuarona to film może nie tyle lep­szy (moim zdaniem zde­cy­dowanie lep­szy) ale bardziej czytel­ny dla widzów amerykańs­kich. Cuaron dostał stat­uetkę za najlep­szy film niean­glo­języ­czny – pier­wszą w his­torii kine­matografii meksykańskiej, co jest jakimś skan­dalem kiedy zas­tanow­imy się nad tym jaką fan­tasty­czną i zróżni­cow­aną kine­matografię ma Meksyk. Do Cuarona powędrowało też wyróżnie­nie za najlep­szą reży­ser­ię (co raczej nie dzi­wi) a także za najlep­sze zdję­cia. Tu chy­ba wszys­tkim było najbardziej żal (och ta sła­ba puen­ta pisze się sama), że nie wygrał Łukasz Żal. Z drugiej strony – Cuaron nakrę­cił ten film tak jak­by to zro­bił Lubez­ki a Akademia kocha ten styl całym sercem. Ostate­cznie nagrody dla Romy mnie ani nie dzi­wią ani nie martwią. To i tak trochę cud, że czarno biały, niean­glo­języ­czny film o wspom­nieni­ach z dziecińst­wa w Meksyku zaszedł tak daleko na Oscarach.

 

Czy­tałam gdzieś piękne pod­sumowanie, że ktoś starał się zro­bić wszys­tko by Char­l­ize Theron wyglą­dała źle. I poniósł klęskę. Char­l­ize Theron arrives on the red car­pet of The 91st Oscars® at the Dol­by® The­atre in Hol­ly­wood, CA on Sun­day, Feb­ru­ary 24, 2019.

 

Nauczyliśmy się, że Akademia nie lubi Thanosa – nagro­da dla Pier­wszego Człowieka za efek­ty spec­jalne to kole­jne już wyróżnie­nie Akademii w tej kat­e­gorii które idzie do fil­mu gdzie efek­ty spec­jalne były ważne ale nie kluc­zowe dla his­torii. Mimo licznych nom­i­nacji dla kina pop­u­larnego, ponown­ie wyróżnie­nie dostał taki najm­niejszy i najm­niej spek­taku­larny film. To ciekawe zjawisko, te nagrody za efek­ty spec­jalne bo moż­na odnieść wraże­nie, że tu najbardziej widać jakie trud­noś­ci spraw­ia przyz­nawanie nagród w kat­e­go­ri­ach tech­nicznych, kiedy gło­su­ją ludzie nie związani z tech­niką. Bo np. w ostat­nich Avengers wysiłek włożony w to żeby Thanos odd­awał całą mimikę i grę aktorską Josha Broli­na był naprawdę przeło­mowy. Ale człowiek tego do koń­ca nie zobaczy pół­ki nie poczy­tać o tym jakich tech­nologii uży­to na planie. Mam wraże­nie, że to jest jed­na z tych nagród która bard­zo rzad­ko ma okazję trafić do fil­mu który z tech­nicznego punk­tu widzenia naprawdę najbardziej na nią zasłużył. Nie mniej ogól­nie pewnie ekipa Pier­wszego Człowieka cieszy się, że choć jed­na nagro­da trafiła do tego fil­mu, który w ogóle bard­zo przepadł w sezonie Oscarowym.

Chy­ba nie jestem fanką sukien­ki Emmy Stone ale ona jest taka delikat­na i urocza, że we wszys­tkim będzie wyglą­dać uroc­zo. Emma Stone, Oscar® nom­i­nee, arrives on the red car­pet of The 91st Oscars® at the Dol­by® The­atre in Hol­ly­wood, CA on Sun­day, Feb­ru­ary 24, 2019.

 

Nauczyliśmy się, że jeśli czekasz dwadzieś­cia lat na nagrodę to masz co do powiedzenia – Spike Lee doczekał się wczo­raj ( a właś­ci­wie przed wczo­raj) swo­jej pier­wszej stat­uet­ki Oscara, kiedy wyjął z kieszeni kil­ka żół­tych kartek z podz­iękowa­ni­a­mi, pewnie niejed­na oso­ba na wid­owni przy­go­towała się na ostrą poli­ty­czną mowę. Tym­cza­sem Lee mówił o sprawach poli­ty­cznych – trud­no żeby sobie darował, ale jed­nocześnie – jego mowa nie przy­pom­i­nała takich głosów które było sły­chać jeszcze dwa lata temu kiedy wiele osób czuło się w obow­iązku powiedzieć wprost że Trump jest zły. Lee mówił o pewnych mech­a­niz­mach a niekoniecznie o nazwiskach. Ogól­nie – to było dużo grzeczniejsze przemówie­nie niż się spodziewałam. A i tak do his­torii prze­jdzie pewnie zdję­cie tego niewielkiego reży­sera który po wejś­ciu na scenę po pros­tu wskoczył w ramiona Samuela L. Jack­sona co było tak abso­lut­nie przeu­rocze że nie sposób się nie uśmiech­nąć na samo wspomnienie.

 

Wielu osobom suk­nia Rachel Wisz się nie podobała. A mi się jakoś spodobała. Może dlat­ego, że podo­ba mi się czer­wony kolor, a może dlat­ego, że ład­nie kore­spon­du­je z jej rolą w filmie. Rachel Weisz, Oscar® nom­i­nee, arrives on the red car­pet of The 91st Oscars® at the Dol­by® The­atre in Hol­ly­wood, CA on Sun­day, Feb­ru­ary 24, 2019.

 

Nauczyliśmy się, że Akademia może zro­bić wiele rzeczy ale nie będzie czy­tać – tak naprawdę o zwycięst­wie Green Book mówiło się już od jakiegoś cza­su. I to nie powin­no dzi­wić bo to film który np. wygrał w Toron­to jed­nym z najlep­szych prog­nos­tyków zwycięst­wa Oscarowego. Oso­biś­cie nie czu­ję się rozczarowana ale rozu­miem dlaczego jest to zwycięst­wo prob­lematy­czne. Dla mnie – jest smut­nym fakt, że w roku kiedy mieliśmy dwa bard­zo kobiece filmy w zestaw­ie­niu – opowiada­jące his­to­rie o kobi­etach z kobiecej per­spek­ty­wy, ostate­cznie znów wygrał film w którym kobi­eta jest na drugim czy nawet trzec­im planie. W Stanach film budzi oży­wioną dyskusję głównie dlat­ego,  że rozpraw­ia się ze stereo­ty­pa­mi rasowy­mi w sposób który jest bard­zo miły do oglą­da­nia dla białych ludzi ale niekoniecznie równie kom­for­towy dla czarnoskórych. Choć moż­na też odłożyć na bok pewne kon­trow­er­sje i cieszyć się, że wygrał film z dobrym przesłaniem. Jak to doskonale posumował Tadeusz Sobolews­ki, to film o tym, że wszyscy jesteśmy rasis­ta­mi ale może­my nimi nie być.

 

Pode­jrze­wam, że nie jeden kamerzys­ta zapałał nien­aw­iś­cią do Jen­nifer Lopez i jej lśniącej sukien­ki. Jen­nifer Lopez arrives on the red car­pet of The 91st Oscars® at the Dol­by® The­atre in Hol­ly­wood, CA on Sun­day, Feb­ru­ary 24, 2019.

 

Nauczyliśmy się że szukanie nowej dro­gi to jest dobry pomysł – pier­wsze wyni­ki oglą­dal­noś­ci pokazu­ją że tegoroczną galę oglą­dało więcej osób niż rok wcześniej. Pewnie część postanow­iła obe­jrzeć z cieka­woś­ci jak będzie wyglą­dał show bez prowadzącego, część przyszła by zobaczyć czy Czarna Pan­tera nie zwycięży. Oso­biś­cie uważam że dyskus­je nad ksz­tałtem gali Oscarowej są kluc­zowe bo gala musi się zmieni­ać. Tegorocz­na miała swo­je zale­ty – była spraw­na, szy­b­ka i miała dobre tem­po. Nie było w niej aż tylu przesto­jów czy budzą­cych zażenowanie frag­men­tów co w ostat­nich lat­ach. Nie znaczy to jed­nak że za rok sprawdzi się dokład­nie ten sam przepis. Ale na pewno należy szukać jakiegoś nowego pomysłu na Oscary jeśli Akademia chce je przyz­nawać do koń­ca świa­ta i jeden film dłużej.

 

Jedy­na słusz­na królowa! Olivia Col­man pos­es back­stage with the Oscar® for per­for­mance by an actress in a lead­ing role dur­ing the live ABC Tele­cast of The 91st Oscars® at the Dol­by® The­atre in Hol­ly­wood, CA on Sun­day, Feb­ru­ary 24, 2019.

 

Nauczyliśmy się, że do Oscara prowadzi bard­zo wiele dróg - pisałam o tym na FB ale powtórzę, kiedy patrzę na zdję­cia zwycięzców to widzę jaka posz­erzyła się gru­pa ludzi którzy mogą odnieść sukces w Hol­ly­wood. Rami Malek syn emi­grantów z Egip­tu, jeszcze nie dawno znany głównie z telewiz­ji, Olivia Col­man, fenom­e­nal­na bry­tyjs­ka aktor­ka która udowad­nia że typowa hol­ly­woodz­ka uro­da nie jest potrzeb­na kiedy mamy genial­ny tal­ent kome­diowy i dra­maty­czny. Regi­na King, czarnoskóra aktor­ka która po czter­dzi­estce dosta­je nagle rolę życia który widu­je ją do gwiazd i Oscarów. Ale też pro­du­cen­t­ka wal­czą­ca o równość za kamerą. I w końcu Maher­sha­la Ali, czarnoskóry muzuł­manin który nagle przeskoczył od ról których nikt nie kojarzył do bycia pier­wszym czarnoskórym aktorem z dwiema stat­uetka­mi za role drugim planie. Patrzę na nich i myślę że chci­ałabym żeby takie było kino, żeby takie było Hol­ly­wood. Niekoniecznie takie jest. Ale cza­sem pięknie uda­je. I tak to jest ważne skąd pochodzą i jaki mają kolor skóry. Nie dlat­ego, że to stoi w sprzecznoś­ci z ich tal­en­tem ale dlat­ego, że kiedyś to było nie do pomyśle­nia, by się­gali po nagrody i zapewne musieli dużo bardziej wal­czyć o swo­je miejsce w prze­myśle rozry­wkowym. Bard­zo łat­wo nie widzieć tego kiedy jest się białym, ale kiedy patrzymy na ludzi z prze­mysłu fil­mowego to dostrzegamy, że jeśli nie mówimy i nie doce­ni­amy mniejs­zoś­ci to najczęś­ciej nic się nie zmienia. To jest ważne z jakich środowisk i grup przys­zli zwycięz­cy (i nomi­nowani do Oscarów). To ważne dla grup z których się wywodzą (dając im nowe hory­zon­ty ambicji i reprezen­tacji), to ważne dla środowiska, ostate­cznie ważne dla tego jak kino pokazu­je ludzkość. Dostrzeże­nie tego nie stoi w sprzecznoś­ci z doce­nie­niem ich za role i zdol­noś­ci aktorskie. Bo nie ma tu sprzecznoś­ci. Raczej pod­wój­na satysfakcja.

 

Ps:  Dzię­ki za wszys­tkie miłe słowa jakie dostałam po wczo­ra­jszym wys­tępie w stu­dio Oscarowym. To nie jest łat­wa rob­o­ta i w sum­ie im więcej się tam prze­by­wa tym więcej zrozu­mienia ma się dla wszys­t­kich prowadzą­cych i ich gaf. Bo moment w którym pada zdanie „mamy trzy min­u­ty na roz­mowę to tak dużo” to moment w którym człowiek zda­je sobie sprawę, że jest trochę w alter­naty­wnej rzeczywistości.

0 komentarz
0

Powiązane wpisy

judi bola judi bola resmi terpercaya Slot Online Indonesia bdslot
slot
slot online
slot gacor
Situs sbobet resmi terpercaya. Daftar situs slot online gacor resmi terbaik. Agen situs judi bola resmi terpercaya. Situs idn poker online resmi. Agen situs idn poker online resmi terpercaya. Situs idn poker terpercaya.

Kunjungi Situs bandar bola online terpercaya dan terbesar se-Indonesia.

liga228 agen bola terbesar dan terpercaya yang menyediakan transaksi via deposit pulsa tanpa potongan.

situs idn poker terbesar di Indonesia.

List website idn poker terbaik. Daftar Nama Situs Judi Bola Resmi QQCuan
situs domino99 Indonesia https://probola.club/ Menyajikan live skor liga inggris
agen bola terpercaya bandar bola terbesar Slot online game slot terbaik agen slot online situs BandarQQ Online Agen judi bola terpercaya poker online