Home Nagrody/Imprezy A na końcu i tak wygrywa HBO czyli zwierza rozważania nad Emmys

A na końcu i tak wygrywa HBO czyli zwierza rozważania nad Emmys

autor Zwierz

Hej

Zwierz postanow­ił jed­nak napisać o Emmys, nie dlat­ego, że jakoś bard­zo czu­je potrze­bę ale dlat­ego,  że blog to między inny­mi pole  do dyskusji a gdzie lep­iej roz­maw­iać o tym czy tegoroczne roz­danie nam się podobało czy nie jak pod wpisem zwierza. Zaczni­jmy od tego, że zwierz nie ma emocjon­al­nego (albo bard­zo emocjon­al­nego) do żad­nej decyzji jaką pod­ję­to w tym roku. No może poza doj­mu­ją­cym wraże­niem, że Emmys co raz mniej jest nagro­da­mi dla całej telewiz­ji co raz bardziej zaś klepaniem się po ple­cach ludzi, którzy wiedza, że nawet jeśli nie koniecznie są najlep­si to i tak za swo­ją pracę dostaną nagrodę. Prob­lem pole­ga jed­nak na tym, że o ile jeszcze kil­ka lat temu abso­lut­na dom­i­nac­ja HBO niko­go nie dzi­wiła ani niko­mu nie przeszkadza­ła to z roku na rok wyda­je się, że na gali więcej niż nagrod­zonych czy nomi­nowanych jest pominię­tych. A i ilus­tracją wpisu jak zwyk­le będą najład­niejsze zdaniem zwierza kreac­je aktorek :)

No właśnie z roku na rok co raz wyraźniej widać dom­i­nację na nagro­dach telewiz­ji kablowych. Z  jed­nej strony wyda­je się to dość oczy­wiste, z drugiej strony jeśli HBO opuszcza cer­e­monię z 26 nagro­da­mi, Show­time z 4 AMC i Com­e­dy Cen­tral mają po 2 zaś ABC i NBC mają razem sześć nagród to nie trud­no dostrzec, że nagrody dosta­je bard­zo mały kawałek telewiz­ji (nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że stac­je ogóln­o­dostęp­ne królu­ją na Day­time Emmys). Zwierz musi powiedzieć, że choć oczy­wiś­cie doce­nia pro­dukc­je HBO to jed­nak z rozrzewnie­niem wspom­i­na cza­sy kiedy najlep­szym seri­alem dra­maty­cznym mogło dostać Grey’s Anato­my – ser­i­al, który może nie zmieni­ał rzeczy­wis­toś­ci ale przy­na­jm­niej miało się pewność, że ktoś go oglą­da (to iro­nia zwierz wie, że nagrod­zone seri­ale też mają wid­own­ię). Plus dom­i­nac­ja HBO oznacza że z roku na rok pow­ięk­sza się lista aktorów, seri­ali, wys­tępów które odchodzą z pusty­mi ręka­mi. Pod tym wzglę­dem Emmys mają naprawdę niezłe osiąg­nię­cia — Emmy za swo­ją rolę nigdy nie dostał Tony Shal­houb za rolę w Monku, Hugh Lau­rie za Housa czy co zdaniem zwierza jest najbardziej oburza­jące na tej liś­cie Steve Carell który nigdy mnie dostał nagrody za rolę w The Office mimo, że zde­cy­dowanie mu się należała. Kciu­ki wciąż moż­na trzy­mać za Jona Ham­ma, który też chodzi bez Emmy za rolę Dona Drapera co zwier­zowi nie mieś­ci się w głowie. W tym roku już po ogłosze­niu nom­i­nacji pojaw­iło się pytanie — co z mnóst­wem doskon­ałych seri­ali, których chy­ba nie nomi­nowano z tego prostego fak­tu, że nie lecą na HBO.

 

No dobra czas na obow­iązkową litanię czyli listę zwycięzców z komen­tarzem. Zwierz opuś­cił trochę kat­e­gorii ale chy­ba mu wybaczy­cie (nie może­my tu siedzieć cały dzień). Za najlep­szy ser­i­al uznano Break­ing Bad i trochę osób odetch­nęło z ulgą, wyglą­dało bowiem na to,  ze jeśli Akademia się nie pośpieszy top jeden z najlep­szych seri­ali jakie widziano w telewiz­ji nie dostanie nagrody za najlep­szy ser­i­al dra­maty­czny. Ale ponown­ie to jed­na z tych decyzji z który­mi nie sposób się  kłó­cić ale też spec­jal­nie ekscy­tować fak­tem, że znakomi­ty ser­i­al dostał w końcu tuż przed swoim końcem nagrodę. Nadra­bi­an­ie trwało też z resztą w innych kat­e­go­ri­ach — po dziesię­ciu lat­ach nagradza­nia Dai­ly Show w końcu nagrodę dostał Col­bert Report czyli brat­ni pro­gram stacji Com­e­dy Cen­tral — ide­alne satyryczne ale inteligentne pode­jś­cie do wiado­moś­ci — szko­da, że od daw­na czegoś takiego nie mamy. Prob­lem jed­nak ponown­ie pole­ga na tym, że właś­ci­wie ponown­ie ma się wraże­nie, że nagrod­zono coś co powin­no już sporo wcześniej dostać stat­uetkę i nie potrze­bu­je jej dla potwierdzenia włas­nej wartoś­ci. Najlep­szym seri­alem kome­diowym ogłos­zono Mod­ern Fam­i­ly czego zwierz nie do koń­ca rozu­mie, ser­i­al zabawny ale czy rzeczy­wiś­cie od czterech lat w telewiz­ji nie pojaw­iło się nic zabawniejszego — jedyny plus jest taki,  ze ser­i­al nie jest pro­dukcją HBO choć w tym przy­pad­ku zwierz zas­tanaw­ia się czy nie należało nagrodz­ić Veep sko­ro zadłużyło na nagrodę za aż dwie kome­diowe role.

 

Najlep­szą aktorką w seri­alu dra­maty­cznym okaza­ła się Claire Danes za Home­land i ponown­ie nikt chy­ba nie zdzi­wił się  tą decyzją uznawaną powszech­nie za abso­lut­nie nat­u­ral­ną. Oczy­wiś­cie jedynie w przy­pad­ku kiedy wys­tępy aktorek takich jak Tatiana Maslany są odrzu­cane na poziomie nom­i­nacji. Zwierz ma pewne prob­le­my z nagrodą dla Jef­fa Daniel­sa za The News­room. Choć aktor zapew­nia,  że nie spodziewał się nagrody ( i słusznie bo powinien ją dostać Kevin Spacey albo Jon Hamm) to jed­nak po ostat­nim sezonie The News­room moż­na było odnieść wraże­nie, że co najm­niej jeden odcinek został napisany niemal tylko po to by Daniels dostał nagrodę. Zwierz nie mówi, że Daniels źle grał, ale nie jest dobrą prak­tyką nagradzanie aktorów którym stac­ja telewiz­yj­na daje taki odcinek na Emmy. Z A blisko tu do usta­la­nia schematu odcinków pod nagrodę. Przy czym właś­ci­wie zwierz ma więcej pre­ten­sji do HBO niż do Daniel­sa. Jeśli chodzi o seri­ale kome­diowe to ze stat­uetką odeszła Julia Lous- Drey­fus — zwierz bard­zo ją lubi w Veep i nie ma wąt­pli­woś­ci, że nagro­da jej się należała, choć zawsze wyda­je się, że lep­iej aby więcej aktorek dostawało nagrody niż żeby rok po roku nagradzać jed­ną, podob­nie z nagrodą dla Jima Par­sonasa za rolę w The Big Bang The­o­ry — zdaniem zwierza aktor dal którego trze­cia Emmy w tej kat­e­gorii choć bez wąt­pi­enia zadłużył na nią dwa sezony temu to ter­az gra w co raz gorszym seri­alu i właś­ci­wie nic nie doda­je do swo­jej roli. Zwierz nie mówi, że aktorzy źle grali ale ma wraże­nie, że to taki bez­pieczny wybór.

 

Zwierz nato­mi­ast nie ma zarzutów w kat­e­gorii aktorów w rolach dru­go­planowych — zarówno nagrodze­nie Mer­ritt Wev­er jak i Tonego Hale (kole­jno za Nurse Jack­ie i Veep) oraz Ellen Burstyn i Bob­by Can­navale (za Polit­i­cal Ani­mals i Brod­walk Empire) o tyle się zwier­zowi właśnie próbą posz­erzenia nieco nagradzanych seri­ali i dostrzeże­nie dobrych ról a nie pode­j­mowanie oczy­wistych wyborów. Choć ponown­ie zwierz widzi­ał poważne dyskus­je ale właśnie było w nich sporo emocji a nie takiego lekkiego znudzenia, że ponown­ie nagradza się te same nazwiska. Co ciekawe obie nagrody w kat­e­gorii najlep­szego akto­ra w roli gościn­nej trafiły do aktorów (Car­rie Pre­ston i Dan Bucatin­sky ) trafiły do aktorów, którzy grali w seri­alach pokazy­wanych w stac­jach ogóln­o­dostęp­nych – Good Wife i Scan­dal. Oznacza to, że dwie z tych nielicznych stat­uetek przyz­nanych stacją ogóln­o­dostęp­nym zostały zdobyte w mało liczącej się kategorii

.

 Za rolę w mini seri­alu i filmie telewiz­yjnym nagradzano w sposób budzą­cy kon­trow­er­sję nie tyle ze wzglę­du na kom­pe­tenc­je aktorów co pytanie czym jest mini ser­i­al — Lau­ra Lin­ney dostała nagrodę za ostat­ni sezon The Big C który rzeczy­wiś­cie miał mniej odcinków ale czy moż­na nazwać mini seri­alem dodatek do seri­alu pełno­prawnego? Podob­nie wszyscy się zas­tanaw­ia­ją czy nagro­da za rolę dru­go­planową dla Jame­sa Cromwella w AHS rzeczy­wiś­cie moż­na nazwać rolą w mini seri­alu — który jest chy­ba nieco innym gatunkiem niż ser­i­al z niewielką iloś­cią odcinków. Jed­nak w tej kat­e­gorii zwycięzcą okazał się Behind the Can­de­labra — film o Lib­er­ace w reży­serii Soder­bergha i ze znakomitą rolą Michela Duglasa który jest filmem telewiz­yjnym chy­ba tylko przez przy­padek. W każdym razie pokazy­wano go w Cannes jako film zupełnie nor­mal­ny, co każe się zas­tanaw­iać czy ist­nieje jeszcze coś takiego jak film telewiz­yjny, tylko po pros­tu niek­tóre filmy przez przy­padek są wypro­dukowane przez stację telewiz­yjne a nie wielkie wytwórnie. Zresztą podob­nie wyda­je się dzi­ać z  twór­ca­mi — w końcu z Emmy z nagrodą wyszedł też David Finch­er za reży­ser­ię House of Cards. A sko­ro przy tym miłym kawałku roz­da­nia nagród jesteśmy – wśród nagrod­zonych znalazł się tez jeden z naszych – tzn. The Hour zostało wyróżnione za najlep­szy sce­nar­iusz do mini seri­alu co oznacza, że amerykanie nadal nie są w stanie zrozu­mieć kon­cepcji seri­alu z niewielką iloś­cią odcinków (różni­ca jest taka, że teo­re­ty­cznie mini ser­i­al powinien stanow­ić zamkniętą całość i mieć naprawdę mało odcinków tak do 4).

Całą gala była trochę nud­na. Zwierz miał wraże­nie, że wszyscy wiedzieli, że nagrodę dostaną, wszyscy na wid­owni wiedzieli, że HBO będzie świę­tować i jakoś tak czuło się, że i tak więk­szość amerykańskiej wid­owni nie oglą­da nagradzanych seri­ali, tak jak nie oglą­da nagradzanych przez Oscary filmów. Oczy­wiś­cie Neil Patrick Har­ris jak zawsze jest uroczy choć zwierz ma wraże­nie, że trochę za częs­to wyko­rzys­tu­je się go do prowadzenia tego typu imprez —  choć z drugiej strony na Tonys zawsze jest bez zarzu­tu — może czu­je się tam swo­bod­niej no i jest u siebie (aktor spędz­ił prze­cież sporo cza­su na teatral­nej sce­nie). Zresztą niech znakiem tego będzie ‚że najz­abawniejszy moment w otwier­a­jącej galę sce­nie miał Kevin Spacey.  Na pewno piosen­ka in The mid­dle of the show była przeu­rocza, zwłaszcza ze wzglę­du na udzi­ał Nathana Fil­liona. Do tego było trochę smut­no bo trze­ba było wspom­nieć, Cory Mon­tei­tha czy Jame­sa Gadolfi­ni, co pokazu­je, że stra­ta nawet dwóch nazwisk w tej branży jest jed­nak sporym ciosem, zwłaszcza, że nikt się nie spodziewał, żad­nej z tych śmier­ci.  Jed­nak trze­ba przyz­nać, że jeśli coś umieją robić w telewiz­ji naprawdę dobrze to, żeg­nać tych którzy odes­zli. Poza tym jed­nak zwierz miał wraże­nie, że tem­per­atu­ra całej gali była led­wie let­nia. Być może to subiek­ty­wne uczu­cie (zwierz nie oglą­dał na żywo) być może wynik sytu­acji w której zwycięża jest znany od lat i właś­ci­wie nikt nie czu­je by cokol­wiek miało tą sytu­ację zmienić.

A sko­ro o zmi­anach mowa. Kiedy HBO zaczęło wygry­wać parę lat temu całej sytu­acji towarzyszyło radosne pod­niece­nie związane ze zmi­aną jakoś­ci w telewiz­ji. Ale z cza­sem Emmys stały się najlep­szą bezpłat­ną pon­ad trzy­godzin­ną reklamą tej stacji. Tym­cza­sem stan­dardy uległy zmi­an­ie, co raz więcej stacji zaczy­na prze­j­mować wypróbowane w kablówkach mod­ele – Han­ni­bal który obszedł się właś­ci­wie bez nom­i­nacji to doskon­ały przykład seri­alu, który spoko­jnie mógł­by lecieć na Show­time (czy z resztą nie takie były przez pewien czas plany?), Orphan Black to zaś pro­dukc­ja, która pewnie gdy­by leci­ała na HBO była­by abso­lut­nym hitem lata – a nie seri­alem o którym słyszeli tylko ludzie mają­cy naprawdę lekkiego świra.  Poza tym – jak zwierz gdzieś przeczy­tał, prob­le­mem jest kwes­t­ia układu między seri­ala­mi kon­tyn­uowany­mi a nowy­mi – nowym częs­to nie daje się szans, nowi aktorzy prze­gry­wa­ją z tymi, którzy gra­ją swo­je role już kil­ka sezonów. Sko­ro w tym roku dodano nagrodę za najlep­szą chore­ografię (która o dzi­wo trafiła do Tań­ca z Gwiaz­da­mi) to moż­na się zas­tanow­ić czy nie wprowadz­ić takiego rozróż­nia. A może po pros­tu wystar­czyło­by nie dawać HBO wszys­t­kich nagród. To też jest jak­iś pomysł.

A i tak jeszcze jako ciekawy dodatek – zwierz przeglą­dał tez tech­niczne kat­e­gorie (ogól­nie bard­zo dużo nagród dla Behind The Can­de­labra w tech­nicznych kat­e­go­ri­ach) i znalazł kat­e­gorię:  Out­stand­ing Cos­tumes For a Vari­ety Pro­gram Or A Spe­cial (nomi­nowane: Port­landia, Roz­danie Gram­my i pro­gram The Men Who Built Amer­i­ca) gdzie zwyciężyły wszys­tkie nomi­nowane pro­dukc­je. Czemu tak nie może być w każdej kategorii?

Ps:  Zwierz wró­cił do domu i nieste­ty okaza­ło się że TEN wpis jest ponown­ie aktu­al­ny. Zwierz został bez szczurów.

20 komentarzy
0

Powiązane wpisy

judi bola judi bola resmi terpercaya Slot Online Indonesia bdslot
slot
slot online
slot gacor
Situs sbobet resmi terpercaya. Daftar situs slot online gacor resmi terbaik. Agen situs judi bola resmi terpercaya. Situs idn poker online resmi. Agen situs idn poker online resmi terpercaya. Situs idn poker terpercaya.

Kunjungi Situs bandar bola online terpercaya dan terbesar se-Indonesia.

liga228 agen bola terbesar dan terpercaya yang menyediakan transaksi via deposit pulsa tanpa potongan.

situs idn poker terbesar di Indonesia.

List website idn poker terbaik. Daftar Nama Situs Judi Bola Resmi QQCuan
situs domino99 Indonesia https://probola.club/ Menyajikan live skor liga inggris
agen bola terpercaya bandar bola terbesar Slot online game slot terbaik agen slot online situs BandarQQ Online Agen judi bola terpercaya poker online