Home Ogólnie Aktor zatrzymany czy powstrzymany czyli zwierz nienawidzi CGI

Aktor zatrzymany czy powstrzymany czyli zwierz nienawidzi CGI

autor Zwierz

Hej

Zwierz najpierw chce się z wami podzielić infor­ma­cją że oto blog zwierza jest w Syn­dyka­cie. Dla nie wta­jem­nic­zonych to taki wybór blogów z bloxa ( teo­re­ty­cznie tych lep­szych ale tu zwierz nie da głowy). Jak zapew­nia go blox oznacza to pro­mocję, odd­zie­le­nie jak ład­nie for­mu­ją założy­ciele syn­dykatu odd­ziela­ją ” syg­nał od szu­mu” tak więc jeśli doty­chczas przy czy­ta­niu zwierza coś wam szu­mi­ało to już nie musi­cie reg­u­lować odbiorników. Oznacza to także że zwierz musi pisać reg­u­larnie — oczy­wiś­cie zwierz i na co dzień pisze reg­u­larnie ale ter­az to nie tylko jego pra­wo ale i obow­iązek.
          No dobra zwierz się już pochwal­ił więc ter­az może prze­jść do swo­jego codzi­en­nego narzeka­nia. Otóż zwierz który bard­zo się cieszył na pre­mierę Tin- Tina ( był to jeden z abso­lut­nie ulu­bionych komik­sów zwierza z cza­sów dziecię­cych) jeden stracił całkowicie ochotę do obe­jrzenia tego fil­mu ( pytanie dla najbardziej wnikli­wych czytel­ników blo­ga — dlaczego zwierz intere­su­je się pre­mierą Tin Tina) gdy dowiedzi­ał się że film będzie w tech­nologii CGI mon­tion cap­ture ( zwierz nie wie jak to będzie po pol­skiemu i chy­ba się tego nawet nie tłu­maczy).               
        Oznacza to, że film real­izu­je się w następu­ją­cy sposób — najpierw aktorzy odgry­wa­ją swo­je role w spec­jal­nych kom­bine­zonach lub w stro­jach na których przy­czepi­one są odpowied­nie punk­ty które wyła­pu­ją każdy ich ruch i mimikę twarzy. Cały film krę­ci się w stu­dio wyłożonym zielonym mate­ri­ałem niekiedy tylko ksz­tałtem przy­pom­i­na­ją­cy to co potem zobaczymy na ekranie. Gdy już aktorzy dawno zejdą z planu do pra­cy przys­tępu­ją ani­ma­torzy którzy ich grę przekłada­ją na ani­mację — co w ten sposób pow­sta­je? Zdaniem zwierza nic ciekawego — skon­struowana w ten sposób ani­mac­ja stoi gdzieś pomiędzy prawdzi­wym filmem aktorskim a filmem ani­mowanym. Oznacza to że bohat­era­mi są ani­mowani ludzie którzy wyglą­da­ją praw­ie jak real­ni ludzie ale właśnie praw­ie robi wielką różnicę jak uczy nas reklam­odaw­cy. Częs­to zmienia się im rysy twarzy ( bohaterom ani­mowanym w sto­sunku do aktorów) mimi­ka choć doskonale prze­nie­siona wyda­je się sztucz­na, co więcej ani­mowane twarze najczęś­ciej są gład­kie i strasznie sztuczne.             
           Podob­nie tło opowieś­ci ‑choć kre­owane z olbrzymią dbałoś­cią o szczegóły to jed­nak są jed­nak w ich abso­lut­nej per­fek­cyjnoś­ci od razu widać sztuczność.  Zwierz widzi­ał tylko kil­ka filmów zre­al­i­zowanych w tej tech­nice — “Ekspres Polarny”, “Opowieść Wig­ili­jną” i nie do koń­ca pasu­jącego do tej charak­terysty­ki “Beowul­fa” który zro­bił na nim jeszcze gorsze wraże­nie niż dwa pier­wsze tytuły.
          Skąd niechęć zwierza do tego typu ani­macji? Przede wszys­tkim zwierz zupełnie nie umie zrozu­mieć po co robić ani­mowane filmy które mają jak najbardziej przy­pom­i­nać rzeczy­wis­tość? Zwierz strasznie chęt­nie obe­jrza­ł­by Tin Tina w wyko­na­niu aktorskim zwłaszcza że reży­ser­ją zaj­mu­je się Peter Jack­son i Spiel­berg więc jest to zestaw fanstasty­czny. Z koleii cała sym­pa­tia jaką zwierz darzy ani­mację rysunkową czy kom­put­erową wyni­ka z fak­tu że nasza rzeczy­wis­tość wyglą­da dzię­ki niej zupełnie inaczej a właś­ci­wie to zupełnie inaczej wyglą­da nasza wyobraź­nia. Zwierz jest pod wraże­niem postępu który pozwala na wykre­owanie właś­ci­wego cienia Ogra czy ani­mowanie osob­no każdego włosa na ple­cach pot­wo­ra z Pot­worów i Spół­ki — zdaniem zwierza to wspani­ałe osiąg­nię­cie.     
        Zwierz nie ma też nic prze­ci­wko mon­tion cap­ture — dzię­ki niemu po ekranie mógł hasać Gol­lum ( choć nieste­ty też Jar Jar Binks o czym wszyscy powin­niśmy zapom­nieć. ) czy stras­zli­wa druży­na Davy Jon­sa albo beznosy Volde­mort ( ponoć gra­ją­cy go Ralph Fienns potrafił przes­traszyć pozostałych aktorów na planie nawet z twarzą oble­pi­oną pomarańc­zowy­mi punk­ta­mi). Ale właśnie nad tym pole­ga urok CGI i Motion cap­ture — jest świet­ny jako dodatek do fil­mu aktorskiego, jako ele­ment dopeł­ni­a­ją­cy i pozwala­ją­cy w pełni odd­ać to co wyobraz­ił sobie sce­narzys­ta i reżyser. Robi­e­nie filmów wyłącznie w tej tech­nologii jest zdaniem zwierza prze­rost formy nad treś­cią — CGI jest gorsze od zwykłej gry aktorskiej — nieza­leżnie od tego jak świetne mamy sen­so­ry i jak super jest nasza ani­mac­ja to twarz ludz­ka jest nadal niedoś­cignionym wzorem podob­nie ani­mowanie drzew może nam dać zaled­wie cień tego czym są prawdzi­we drze­wa.
        Nie oznacza to jed­nak że ludzie podziela­ją sąd zwierza — wręcz prze­ci­wnie — ani­mac­je tego typu cieszą się jak nara­zie olbrzymim powodze­niem i przynoszą niekiedy więk­sze zys­ki niż filmy aktorskie. Dlaczego? Zdaniem zwierza taki film przy­cią­ga więcej widzów nie dlat­ego że jest lep­szy ale dlat­ego że jest inny — pójdą na niego zarówno ciekawi his­torii ( choć serio komu jeszcze chce się oglą­dać Opowieść Wig­ili­jną?) jak i ani­macji — co więcej zro­bi­e­nie fil­mu ani­mowanego nieste­ty wciąż wrzu­ca go do wor­ka fil­mu famil­i­jnego ( tu zwierz wyłącza zde­cy­dowanie Beowul­fa) co posz­erza wid­own­ię każdej pro­dukcji o wiele mil­ionów widzów. Nie mniej zwierz z lekkim niepoko­jem spoglą­da na rozwój tej tech­nologii — przede wszys­tkim zwierz drży w obaw­ie że kiedyś filmy real­i­zowane w tej tech­nologii zaczną zastępować klasy­czne filmy aktorskie. Jeszcze kil­ka lat temu po klęsce całkowicie ani­mowanego w ten sposób Final Fan­ta­sy mówiono że taka przyszłość nam nie grozi- ale to było dziesięć lat temu kiedy ani­mac­ja tego typu była jeszcze w pow­i­jakach — dziś zapewne taka pro­dukc­ja zaro­biła by kro­cie.
         Dlaczego zwierz boi się utraty prawdzi­wych aktorów? Nie chodzi byna­jm­niej o sen­ty­ment do śledzenia ich kari­er i o to że gdy­by ich zabrakło zwierz nie miał­by czyich nazwisk wymieni­ać swoim zna­jomym w cza­sie oglą­da­nia fil­mu doprowadzją­cy tym wszys­t­kich do sza­łu. Oczy­wiś­cie zwier­zowi było by smu­to gdy­by nie mógł sprawdzać na imdb życio­ry­su kole­jnego akto­ra ale pewnie jakoś by to przeżył. Dla zwierza jed­nak utra­ta prawdzi­wych aktorów była by bez porów­na­nia bardziej bolesna — otóż zwierz nie potrafi się iden­ty­fikować z żad­ną postacią która nie jest człowiekiem granym przez człowieka. Zwierz nie wie skąd się to w nim bierze ale nigdy nie potrafił się prze­jąć tak naprawdę losem wszys­t­kich ani­mowanych ludz­kich postaci — może i płakał po mamie jelon­ka Bam­bi czy wtedy kiedy umarł Mufasa ale sam los bied­nego Bam­biego czy Sim­by nigdy spec­jal­nie nie odbił się na jego ser­cu. Oczy­wiś­cie może ta niemożność zwierza do naw­iąza­nia emocjonalego związku z bohat­era­mi wyni­ka z fak­tu że najczęś­ciej są to bohaterowie filmów ani­mowanych przez­nac­zonych dla dzieci. No ale z drugiej strony powiedz­cie — czy moż­na między taki­mi niby ludź­mi wyt­worzyć taką chemię jaka cza­sem tworzy się między aktora­mi na ekranie?
         Oczy­wiś­cie zwierz wie że nikt nie będzie krę­cił w tej tech­nologii dra­matów oby­cza­jowych, ani kome­dio­dra­matów ale zwierz musi stwierdz­ić że nawet jeśli krę­cono by w ten sposób wyłącznie filmy sen­sacyjne to i tak była by to zdaniem zwierza olbrzymia stra­ta. Czy ktokol­wiek oglą­dał­by np. Szk­lanej Pułap­ki gdy­by nie grał w nich zupełnie nie per­fek­cyjny Bruce Willis? To też niepokoi zwierza — to co czyni aktorów ciekawy­mi to fakt że zadzi­wia­ją­ca ilość z nich wcale nie jest taka per­fek­cyj­na ( zwierz właśnie ma na ekranie Julię Roberts która ma zde­cy­dowanie za duże usta) — ale właśnie na tym pole­ga najczęś­ciej ich urok — czy będziemy umieli być tak różnorod­ni jak natu­ra i czy nie pod­damy się pokusie zbyt­niego popraw­ia­nia naszych aktorów aż staną się ide­al­nie nud­ni.
     Zwierz nie wyk­lucza że wszys­tkie te czarne wiz­je przyszłoś­ci ( lub jasne jak dia­ment jeśli jesteś­cie fana­mi CGI) wynika­ją z fak­tu, że zwierz po pros­tu nie lubi takich filmów. Z drugiej jed­nak strony zwierz jest prostego zda­nia — jeśli coś może zagrać człowiek niech zagra to człowiek — jeśli ten nam się nie podo­ba wybierzmy innego — jest nasz sześć mil­iardów któryś musi się w końcu nadać.
Ps: Sprawdza­jąc we włas­nym blogu czy zwierz kiedyś o tym nie pisał natknął się na włas­ny wpis o tym jak to nien­aw­idzi 3D ( nadal nie cier­pi tej tech­nologii a właś­ci­wie koniecznoś­ci siedzenia w niewygod­nych oku­larach choć zaczy­na rozu­mieć że niekiedy może być super jak np. w Zaplą­tanych) — czyż­by zwierz zamieni­ał się w tak młodym wieku w strasznego zrzędę i prze­ci­wni­ka postępu? Zwierz czu­je się zaniepoko­jony włas­ną postawą dużo bardziej niż zmi­ana­mi zachodzą­cy­mi w prze­myśle filmowym
0 komentarz
0

Powiązane wpisy

judi bola judi bola resmi terpercaya Slot Online Indonesia bdslot
slot
slot online
slot gacor
Situs sbobet resmi terpercaya. Daftar situs slot online gacor resmi terbaik. Agen situs judi bola resmi terpercaya. Situs idn poker online resmi. Agen situs idn poker online resmi terpercaya. Situs idn poker terpercaya.

Kunjungi Situs bandar bola online terpercaya dan terbesar se-Indonesia.

liga228 agen bola terbesar dan terpercaya yang menyediakan transaksi via deposit pulsa tanpa potongan.

situs idn poker terbesar di Indonesia.

List website idn poker terbaik. Daftar Nama Situs Judi Bola Resmi QQCuan
situs domino99 Indonesia https://probola.club/ Menyajikan live skor liga inggris
agen bola terpercaya bandar bola terbesar Slot online game slot terbaik agen slot online situs BandarQQ Online Agen judi bola terpercaya poker online